خودرو تیبا

تیم کارا
divider
۱۴۰۴/۴/۲۲
divider
سایپا
سایپا

بررسی تخصصی مشکلات و معایب تیبا | اقتصادی، ساده و پرتقاضا

تیبا اولین خودروی شبه‌ملی سایپا بود که با هدف جایگزینی پراید به بازار معرفی شد. این خودرو در نسخه‌های هاچ‌بک و صندوقدار عرضه شده و همچنان جزو خودروهای پرفروش بازار دسته پایین قیمتی محسوب می‌شود. بررسی‌های اپلیکیشن کارا نشان می‌دهند که تیبا با وجود نقاط ضعف، همچنان انتخابی پرطرفدار در بین خریداران اقتصادی است.
بررسی تخصصی مشکلات و معایب تیبا | اقتصادی، ساده و پرتقاضا
اشتراک گذاری

بررسی تخصصی مشکلات و معایب تیبا | اقتصادی، ساده و پرتقاضا 

 

تیبا اولین خودروی شبه‌ملی سایپا بود که با هدف جایگزینی پراید به بازار معرفی شد. این خودرو در نسخه‌های هاچ‌بک و صندوقدار عرضه شده و همچنان جزو خودروهای پرفروش بازار دسته پایین قیمتی محسوب می‌شود. بررسی‌های اپلیکیشن کارا نشان می‌دهند که تیبا با وجود نقاط ضعف، همچنان انتخابی پرطرفدار در بین خریداران اقتصادی است.

 


 

۱. طراحی اقتصادی و ساده

 

در نگاه اول، طراحی تیبا به‌خصوص در نسخه صندوقدار ساده و ابتدایی به نظر می‌رسد. جلوپنجره کشیده و چراغ‌های ساده بدون هرگونه جزئیات خاص طراحی شده‌اند. در اپلیکیشن کارا، بسیاری از کاربران طراحی تیبا رو «ساده و قابل پیش‌بینی» دونستن، ولی بعضی از نسخه هاچ‌بک استقبال بیشتری کردن.

 


 

۲. فضای کابین متوسط

 

کابین تیبا طراحی کاملاً ساده‌ای داره، ولی فضای مناسبی برای چهار سرنشین بالغ فراهم کرده. کیفیت متریال داشبورد و رودری‌ها پایین ارزیابی شده، اما کاربران اپلیکیشن کارا گفته‌اند که نسبت به قیمت، «قابل‌قبول» به حساب میاد.

 


 

۳. پیشرانه ۱.۵ لیتری با مصرف مناسب

 

تیبا از موتور ۱۵۰۰ سی‌سی ۸ سوپاپ بهره می‌بره که توانایی تولید حدود ۸۷ اسب بخار رو داره. در تست‌های کاربران اپلیکیشن کارا، شتاب اولیه ضعیف توصیف شده ولی مصرف سوخت اقتصادی (حدود ۶.۵ لیتر در صد کیلومتر) نکته مثبت مهمیه.

 


 

۴. گیربکس دستی ۵ سرعته

 

تیبا فقط با گیربکس دستی عرضه شده. بسیاری از کاربران در اپلیکیشن کارا عملکرد گیربکس رو «نسبتاً نرم ولی نه خیلی دقیق» دونستن. در دنده‌های یک و دو لرزش‌هایی گزارش شده.

 


 

۵. سیستم تعلیق خشک ولی مقاوم

 

در بررسی‌های متعدد اپلیکیشن کارا، سیستم تعلیق تیبا خشک گزارش شده، اما در جاده‌های شهری و پرترافیک تهران، مقاومت مناسبی در برابر چاله‌ها و دست‌اندازها از خودش نشون میده.

 


 

۶. ایمنی ضعیف

 

با وجود اضافه شدن امکاناتی مثل ترمز ABS و دو ایربگ، تیبا در تست‌های ایمنی امتیاز بالایی کسب نکرده. این مورد در اپلیکیشن کارا به‌عنوان یکی از ضعف‌های جدی این خودرو بارها ثبت شده.


 

۷. هزینه نگهداری پایین

قطعات تیبا به‌وفور در بازار یافت می‌شن و نسبتاً ارزون هستن. تعمیرکارها هم تسلط خوبی به این خودرو دارن. کاربران اپلیکیشن کارا نگهداری تیبا رو «کم‌هزینه‌تر از رقیبش یعنی ساینا» دونستن.

 


 

۸. بازار خرید و فروش فعال

 

به دلیل قیمت پایین، تیبا همواره یکی از پرفروش‌ترین خودروها در بازار دست دومه. در اپلیکیشن کارا بخش آگهی‌های خرید و فروش تیبا، همیشه فعال و به‌روزه.

 


 

۹. مقایسه با ساینا و کوییک

 

در مقایسه با ساینا، تیبا ساده‌تر و ارزان‌تره. از نظر عملکرد فنی تقریباً مشابه هستن، اما در طراحی، ساینا کمی برتری داره. در اپلیکیشن کارا این سه خودرو بارها در کنار هم بررسی شدن.

 


 

۱۰. مناسب برای استفاده شهری

 

تیبا با ابعاد جمع‌وجور، مصرف سوخت کم و هزینه‌های پایین، گزینه‌ای مناسب برای رانندگی روزانه داخل شهر محسوب می‌شه. کاربران اپلیکیشن کارا از تیبا به‌عنوان «خودروی دم‌دستی و کم‌دردسر» یاد کردن.

 


 

جمع‌بندی نهایی:


اگر به دنبال یک خودروی اقتصادی برای استفاده روزمره هستی که تعمیرات و نگهداریش سخت نباشه، تیبا می‌تونه انتخاب مناسبی باشه. برای مقایسه دقیق‌تر، بررسی نظر کاربران و قیمت لحظه‌ای، اپلیکیشن کارا رو نصب کن و از تجربه دیگران استفاده کن.

 

نظرات کاربران

نظری وجود ندارد.

homeخانه
searchجست و جو
layers
mapنقشه
mapحساب کاربری